خجسته: فرهنگ آمریکایی در حال احتضار است

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

خجسته: فرهنگ آمریکایی در حال احتضار است

 

 

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری جنایت مدرسه سندی‌هوک در ایالت کنتیکات توضیح داد: همزمان با بحران اقتصادی در آمریکا بحران اخلاقی و اجتماعی نیز دامن‌گیر این کشور بحران‌زده شده است.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها جاه‌طلبانه مکاتب الهی را کنار زدند تا سبک زندگی آمریکایی را به رخ جهانیان بکشانند، توضیح داد: آمریکایی‌ها بدون هیچ ریشه تمدنی و فرهنگی با ادعای زیاد سبک زندگی امریکایی را بنیان نهادند، این سبک زندگی بر اساس رهایی انسان از هر قید و بند اخلاقی و انسانی استوار شده بود و امروز همین مسائل دامن خود جامعه آمریکا را گرفته است.

خجسته با اشاره به اینکه فرهنگ آمریکایی مملو از شعارهای پوسیده و نخ‌نما شده است تصریح کرد: تنها چیزی که از فرهنگ آمریکایی باقی مانده خشونت، اسلحه، جرم و جنایت است و همه مردم جهان فرهنگ آمریکایی را با این معضلات می‌شناسند.

وی در خصوص آزادی خرید و فروش اسلحه در آمریکا افزود: هیچ سیاستمداری در آمریکا نتوانسته برای وضعیت لجام‌گسیخته نگه‌داری اسلحه در آمریکا کار جدی انجام دهد و این قدرت و نفوذ لابی کارخانجات اسلحه‌سازی را در آمریکا نشان می‌دهد.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس با بیان اینکه روسای شرکت‌های چند‌ملیتی تسلیحات سازی در آمریکا حامیلان اصلی آزادی خرید و فروش و حمل اسلحه هستند، توضیح داد: سود سرسام آور خرید و فروش اسلحه به اندازه‌ای منابع مالی در اختیار این افراد قرار داده که توانسته اند به راحتی نمایندگان مجلس سنا را تحت اختیار خود بگیرند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با اشاره به نفی مذهب  و رواج مادی‌گرایی در جامعه آمریکا توضیح داد: نبود مذهب و اعتقادات الهی باعث شده تا صفات منفی و رذایل انسانی مثل خشونت و جنایت در نظر برخی از شهروندان مستعد شرارت در این کشور بدل به فضایل انسانی شود.

 درجریان یکی از خونبارترین حوادث در آمریکا، یک جوان مسلح با حمله به مدرسه‌ ابتدایی در ایالت کنتیکات ۱۸کودک و هفت بزرگسال را کشت، دیروز هم اقداماتی مشابه در یک بیمارستان در آلاباما و همچنین در یک هتل در لاس و گاس اتفاق افتاد. آمریکا تاکنون بیشترین میزان سرانه قتل با اسلحه را درمیان کشورهای توسعه یافته داشته است. بر اساس اطلاعات جمع آوری شده در سازمان ملل، میزان سرانه قتل با اسلحه در آمریکا چهار برابر ترکیه و سوئیس که در این زمینه در مقام سوم ایستاده اند، است./


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:,ساعت 16:53  توسط محمد گلزار